Black Mirror White Bear İnceleme

Black Mirror White Bear İncelemesi

Günümüzden ve gelecekten konulara değinen Black Mirror her bölümü birbirinden bağımsız bir kısa film gibi olan 3 sezonluk bir dizi. Black Mirror her bölümünde farklı insan ve toplum psikolojilerini işliyor.Teknolojinin yanlış kullanılması ile duyarsızlaşan insanlar ve toplumlar hayatının her dakikasını kaydetmek ve bunu paylaşmak zorunda hissediyor. Hepimizi tutsak eden bu siyah aynalar bir ortamda beraber otururken sohbet etmeyi bile bize unutturuyor. 

Black Mirror White Bear bölümünde ana karakterimiz Victoria, nerede olduğunu bilmediği bir yerde gözlerini açıyor. Elinde sadece bir kız çocuğunun fotoğrafı oluyor bunu kızı sanıyor. Dışarıya çıktığında insanların onu telefon kamerası ile çektiğini fark ediyor insanlardan yardım bekliyor kimse ona yardım etmiyor. Asıl olaylar değişik bir kostüm giymiş bir kişinin Victoria’yı kovalaması ile başlıyor. Victoria kaçarken insanlardan yardım istemeye devam ediyor fakat insanlar ona yardım etmiyor ve yaşanan olaya seyirci kalmaya devam ediyorlar.

Victoria belirli bir süre kaçtıktan sonra benzinlikte iki kişiye rastlıyor ve biri ona kaçması için yardımcı oluyor. İlerleyen süreçte karşılarına kamyonetli bir adam çıkıyor beraber ormana doğru gidiyorlar fakat Victoria kamyoneti süren adamın da aslında o kamera kaydı yapan insanlardan biri olduğunu anlıyor. Kovalama bir binada sona eriyor ve açılan bir duvarın ardından bağlı olduğu sandalyede kendisini bir seyirci topluluğunun karşısında buluyor. Victoria’nın suçu bu sahnede anlaşılıyor. Nişanlısının bir kız çocuğunu öldürürken Victoria’nın bu olayı kaydetmesi ve bu olaya sessiz kalması oluyor.

Bu diziyi ilk izlediğim gibi aklıma geçen yıl yaşanan Emine Bulut cinayeti geldi. Bir kişi yardım istiyor fakat etrafında olan onca kişi sadece kameraya kaydediyor. Bu duyarsızlık teknoloji ile birlikte mi arttı yoksa gerçekten toplum olarak bu kadar duyarsız mıydık? Ülkemizde bu dizi ile ilgili bir çok örnek verilebiliyor maalesef.

Dizide kişiye uygulanan ceza sistemini ise islam hukukunda uygulanan, kişinin işlediği bir suça eş değer şekilde cezalandırılmasına benzettim.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Uludağ Bakacak

Uludağ Sarıalan

Baraklı Göleti